A vállalat számára, aki már át szeretné lépni az országhatárokat és más nemzetek számára is szeretné termékét reklámozni, illetve értékesíteni, érdemes nagyon alapos kutató munkát végeznie. Hiszen a nemzetiségek közötti kulturális, hitbeli és egyéb különbségek által nagyon körültekintően kell végezni a reklámozást, nehogy túl nagy árat fizessünk a tudatlanságunkért. A Procter and Gamble már megtette… A britt Procter and Gamble vállalat szeretett volna Japánba is terjeszkedni, mely egyébként is köztudottan egy „nehéz piac” egy európai vállalat számára. De ezt tudva se voltak elég elővigyázatosak a Procter and Gamble marketing szakemberei és kudarcot vallottak…először. A Pampers eldobható pelenka Európában levetített reklám főszereplője egy gólya, mely eldobható pelenkákat repít a boldog és hálás házaspárok számára. Viszont Japánban nem a gólya hozza a kisbabákat, hanem egy méretes őszibarack utaztatja a babákat a folyón lefelé, egészen a szülőkhöz. Ezáltal a japán családok nem értették a gólya és a pelenka közötti összefüggést, a reklám pedig megbukott. Abban igaza volt a vállalatnak,. hogy a japánban élő családok is vágynak a textil pelenkák leváltására és örülnének a Pampers eldobható pelenka mindennapos használatának, de a reklámozás tekintetében tévedtek.
