A reklám ügynökség kifejezéssel nap, mint nap találkoznak az emberek, de a pontos meghatározást csak kevesen tudják. Ez teljesen érthető, mivel annak ellenére, hogy a mindennapi nyelvhasználatnak része a reklámügynökség kifejezés, a pontos meghatározása már a szakmai tudáshoz és a szakmai ismeretekhez tartozik. Ha valaki még éppen pályaválasztás előtt áll, és érdeklődik a reklámok világa iránt, érdemes utána néznie, hogy pontosan mit is takar a reklámügynökség fogalma. A reklám ügynökség tulajdonképpen egy olyan vállalkozás, aminek a feladata más cégek marketingjének az irányítása. A feladatai közé tartozik a kutatás és a tervezés. Ilyenkor először begyűjtik a szükséges adatokat és információkat, majd ezek alapján kezdik el a hirdetések és kampányok megtervezését. A tervek megvalósítása, vagyis a kreatív munka is az ő feladatuk. Ezalatt a különböző képek, videók és reklámfilmek létrehozását értjük. További fontos feladat a létrehozott tartalmak és az azok által generált hatások elemzése. Ugyanis ezek az elemzések fontos visszajelzésekkel szolgálnak a folyamat korábbi részeinek hatékonyságáról, valamint kiinduló pontként szolgálnak a jövőbeli folyamatokhoz.
