A social media marketing mára a marketing szakma egyik legfontosabb és leginkább figyelemmel övezett területe lett. Egy elég új jelenségről beszélhetünk, hiszen a közösségi média marketing kialakulása a különböző közösségi média felületek „népszerűsödésével” történhetett meg. A közösségi média marketing szempontból legfontosabb felület jelenleg a Facebook, de minden vállalatnak muszáj még ezen kívül legalább 2-3 felületen aktívnak lennie. Ezek lehetnek az Instagram, LinkedIn, Twitter, Youtube stb. Fontos tudni, hogy minden felület közösségi média marketing szempontból más és más stratégiát kíván, már csak a felület eltérései miatt is. A közösségi média marketing lényege tulajdonképpen a korábbi egyoldalú információáramlás és kommunikáció helyett, ami főként az eladásösztönzést célozta meg, az oda-vissza párbeszédre helyezi a hangsúlyt. Ezeken a felületeken nagyon ritka a direkt értékesítési szándék, mivel a fogyasztók egyszerűen telítődtek az őket érő folyamatos reklámokkal és hirdetésekkel. A cél itt a közösség építés, a fogyasztók igényeinek megismerése annak érdekében, hogy a későbbiekben még hatékonyabban lehessen kielégíteni őket és a fogyasztók figyelmének folyamatos fenntartása.
